22.11.18

Έκτακτη Γενική Συνέλευση της Πανελλήνιας Ένωσης Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων

Αγαπητοί γονείς σας αποστέλλουμε πρόσκληση της Πανελλήνιας Ένωσης Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων για  Έκτακτη Γενική Συνέλευση λόγω των εξελίξεων στη νομοθεσία σχετικά με τα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία.  

Το Δ.Σ.
Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων Καλλιτεχνικού Σχολείου Γέρακα
http://kallitexnikosxoleio.blogspot.com/
Κύριοι

Συνημμένα σας αποστέλουμε την πρόσκληση της ΠΕΓΜΚΣ για έκτακτη Γενική συνέλευση την Κυριακή 25 Νοεμβρίου στις 10π.μ στο Μουσικό Σχολείο Ιλίου. Η παρουσία σας είναι απαραίτητη λόγω των σοβαρών θεμάτων που υπάρχουν.

Με εκτίμηση

Βαγγέλης Μιχαλάτος
Γεν. Γραμματέας ΠΕΓΜΚΣ


ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ & ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ 
www.mousikart.gr 
 
                                                                                                                      Αθήνα 18-11-2018 
Πρόσκληση 
Έκτακτη Γενική Συνέλευση 
25 Νοεμβρίου 2018  Μουσικό Σχολείο Ιλίου 
Το Δ.Σ της Πανελλήνιας Ένωσης Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων, προσκαλεί τους εκπροσώπους των συλλόγων στην Πανελλήνια Ένωση, τα Δ.Σ των συλλόγων και τα 15μελή μαθητικά συμβούλια στην Έκτακτη Γενική Συνέλευση την Κυριακή 25 Νοεμβρίου στις 10π.μ στο Μουσικό Σχολείο Ιλίου. 
 
Θέματα ημερήσιας διάταξης. 
1) Αλλαγές στο λύκειο και το νέο σύστημα πρόσβασης στην Ανώτατη εκπαίδευση. 2) Για την ΚΥΑ 50025/26-9-2018 και την διευκρινιστική εγκύκλιο 538831 4-1018 που επαναφέρει ουσιαστικά την ΚΥΑ 24001/11-6-2013  3) Συμπλήρωση ή όχι του Δ.Σ. της Π.Ε.Γ.Μ.Κ.Σ. 4) Διατάξεις για την εισαγωγή φοιτητών στο τμήμα Μουσικών σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου και στο τμήμα Μουσικής επιστήμης  και τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας 5) Σχέδιο νόμου για τις συνέργειες ΕΚΠΑ, Γεωπονικού Πανεπιστημίου,            Π. Θεσσαλίας με τα ΤΕΙ Θεσσαλίας και Στ. Ελλάδας (Ότι αφορά άμεσα τα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία).  
Την Τετάρτη ή την Πέμπτη το νομοσχέδιο πάει στην μορφωτικών υποθέσεων. Πρέπει οι γονείς οι μαθητές οι καθηγητές να είμαστε σε επιφυλακή ενημερωμένοι και  σε ετοιμότητα.                                                                                                                             Χρειάζεται  να ακουστούμε παντού και δυνατά, από τώρα, με κλιμάκωση  την ημέρα που θα κατατεθεί για ψήφισμα.                                                                                                   Χρειάζεται να επιμένουμε στις συνέπειες που θα έχει στα σχολεία μας, γιατί είναι πρόβλημα που οδηγεί στο σμπαράλιασμα τους (υπάρχει ο συγκριτικός πίνακας στη ιστοσελίδα της ΠΕΓΜΚΣ https://mousikart.gr/ΣΥΝΗΜΜΕΝΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ του υπ΄ αριθμ. 1085/12.11.20 εγγράφου  του ΜΟΥΣΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΙΛΙΟΥ   
 
 
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ: Σύγκριση του ισχύοντος Ν. 1824/1988, αρ. 16 Ι’ «Ίδρυση και λειτουργία μουσικών σχολείων» (ΦΕΚ 296/τ. Α΄/30-12-1988), όπως ισχύει, με προτεινόμενες διατάξεις αντικατάστασής του στο άρθρο 40, παρ. 5γ) του Σχεδίου Νόμου «Συνέργειες Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με τα Τ.Ε.Ι. Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις» και παρατηρήσεις.                                                                                                                                       Παρατηρήσεις  για το άρθρο 40, παρ. 5β) του προαναφερθέντος Σχεδίου Νόμου. 
 
 
Ισχύον Ν. 1824/1988, αρ. 16 Ι’ «Ίδρυση και λειτουργία μουσικών σχολείων»  (ΦΕΚ 296/τ. Α΄/30-121988) - κύρωση της υπ΄αρ. 3345/2.9.1988 Υπουργικής Απόφασης «Ίδρυση και λειτουργία μουσικών σχολείων»   
Προτεινόμενες διατάξεις αντικατάστασης του στο άρθρο 40, παρ. 5γ του Σχέδιο Νόμου «Συνέργειες Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών ....... και άλλες διατάξεις» 
Παρατηρήσεις  
‘Εχοντας υπόψη την ανάγκη προσδιορισμού του σκοπού των μουσικών σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθορισμού του περιεχομένου της εκπαίδευσης στα σχολεία αυτά και οργάνωσης γενικά του τρόπου λειτουργίας τους, αποφασίζουμε: 
‘Εχοντας υπόψη την ανάγκη προσδιορισμού του σκοπού των μουσικών σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθορισμού του περιεχομένου της εκπαίδευσης στα σχολεία αυτά και οργάνωσης γενικά του τρόπου λειτουργίας τους, αποφασίζουμε: 
Ταυτόσημο περιεχόμενο εισαγωγικής παραγράφου στο ισχύον νόμο και στο σχέδιο νόμου. 
1. Σκοπός των μουσικών σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (γυμνασίων και λυκείων) είναι η 
1. Σκοπός των μουσικών σχολείων της δευτεροβάθμιας είναι η προετοιμασία και η ενθάρρυνση και στήριξη 
Α) Παράλειψη της λέξης «εκπαίδευσης». Λείπει το ουσιαστικό μετά το επίθετο «δευτεροβάθμιας».  Πρέπει να προστεθεί η λέξη «εκπαίδευσης». Β) Παράλειψη/απαλοιφή των: (γυμνασίων και λυκείων). Η απουσία αυτής της διευκρίνισης είναι σημαντική διότι δεν 
 
  
 
προετοιμασία και η κατάρτιση των νέων που επιθυμούν να ακολουθήσουν την επαγγελματική κατεύθυνση της μουσικής χωρίς να υστερούν σε γενική παιδεία, αν τελικά επιλέξουν άλλο τομέα επιστημονικής ή επαγγελματικής έκφρασης. 
του ενδιαφέροντος των μαθητών για τη μουσική και η καλλιέργεια των δεξιοτήτων και κλίσεων που διαθέτουν, χωρίς να υστερούν σε γενική παιδεία.   
ορίζεται ξεκάθαρα και ολοκληρωμένα ότι τα σχολεία αυτά ενσωματώνουν όλες της τάξεις Γυμνασίου και Γενικού Λυκείου της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ως ενιαία σχολική μονάδα με έναν Διευθυντή. Η απουσία της διευκρίνισης μπορεί να οδηγήσει πιο εύκολα μελλοντικά σε κατακερματισμό τους, π.χ. ότι θα αφορούν μόνο στις 3 Γυμνασιακές τάξεις ή μόνο στις 3 Λυκειακές τάξεις.  Ο Ν. 1566/85 (ΦΕΚ 167 Α΄) αναφέρεται ρητά σε Γυμνάσια και Λύκεια, όπως και οι όροι και οι διαδικασίες διοίκησης των σχολείων (ίδρυση νέων Μουσικών Σχολείων με σταδιακή προσθήκη τάξεων από την Α΄τάξη Γυμνασίου, πληροφοριακά συστήματα ΥΠ.Π.Ε.Π.Θ., ΚΤΥΠ Α.Ε. κ.ά.) Επομένως πρέπει να συμπεριληφθεί και όχι να απαλοιφθεί η σαφής αναφορά: (γυμνασίων και λυκείων). Γ) Απαλοιφή του «κατάρτιση των νέων ..... επαγγελματική κατεύθυνση» και «αν επιλέξουν άλλο τομέα ....επαγγελματικής έκφρασης». Η απαλοιφή αυτή αποσυνδέει τα Μουσικά Σχολεία από τον εν δυνάμει ρόλο τους ως ειδικού χαρακτήρα φορείς εκπαίδευσης που ανήκουν στη δευτεροβάθμια γενική εκπαίδευση και παρέχουν γνώσεις και μουσική παιδεία που μπορούν να οδηγήσουν σε σπουδές μουσικής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και σε επαγγελματική ενασχόληση με τη μουσική. Ο προτεινόμενος σκοπός προσδίδει έναν χαρακτήρα «δημιουργικής απασχόλησης» στο ρόλο των Μουσικών Σχολείων. Αναφέρεται περισσότερο στους συναισθηματικούς και ψυχοκινητικούς τομείς και υποβαθμίζει τον γνωσιολογικό τομέα. Επομένως πρέπει να αποκατασταθεί ο σκοπός, όπως είναι στις ισχύουσες διατάξεις ή να βελτιωθεί η προτεινόμενη διατύπωση ώστε να εκφράζεται ο ολιστικός χαρακτήρας  των Μουσικών Σχολείων. 
2. Το αναλυτικό πρόγραμμα των μουσικών σχολείων περιλαμβάνει μαθήματα 
2. Το αναλυτικό πρόγραμμα των μουσικών σχολείων περιλαμβάνει μαθήματα 
Α. Απαλοιφή του: «μαθήματα αισθητικής παιδείας». -Η νέα διατύπωση καταργεί τα μαθήματα μουσικής παιδείας από τα Μουσικά Σχολεία διότι δεν τα ορίζει ρητά στην αρχική 
 
  
 
γενικής παιδείας, μαθήματα αισθητικής παιδείας, άσκηση στα εργαστήρια ειδικότητας καθώς και απογευματινή μελέτη. Η διδασκαλία των μαθημάτων μουσικής και η άσκηση στα εργαστήρια μπορεί να είναι συλλογική ή και εξατομικευμένη. 
γενικής παιδείας, άσκηση στα εργαστήρια ειδικότητας καθώς και απογευματινή μελέτη. Η διδασκαλία των μαθημάτων μουσικής και η άσκηση στα εργαστήρια μπορεί να είναι συλλογική ή και εξατομικευμένη. 
πρόταση ως μαθήματα του υποχρεωτικού κορμού του προγραμμάτος διδασκαλίας που θα έχουν αναλυτικό πρόγραμμα. Ορίζει μόνο μαθήματα γενικής παιδείας, άσκηση στα εργαστήρια ειδικότητας καθώς και απογευματινή μελέτη. Η «άσκηση στα εργαστήρια ειδικότητας» δεν είναι ταυτόσημη έννοια με τα μαθήματα μουσικής παιδείας ή μαθήματα μουσικής.  Δεν μπορεί η διδασκαλία της τέχνης της μουσικής να υποβαθμίζεται σε «άσκηση στα εργαστήρια ειδικότητας». Εξάλλου στην νέα προτεινόμενη παρ.  6 υπάρχει διακριτή αναφορά τόσο στα μαθήματα μουσικής όσο στην άσκηση στα εργαστήρια, άρα στο Σχέδιο Νόμου οι δύο αυτοί όροι δεν ταυτίζονται. Εάν δεν ορίζεται ότι το αναλυτικό πρόγραμμα περιλαμβάνει τα μαθήματα μουσικής παιδείας, αίρεται η υποχρέωση της πολιτείας να παρέχει για τα μαθήματα αυτά αναλυτικό πρόγραμμα, διδακτικό και εποπτικό υλικό, οδηγίες για τους εκπαιδευτικούς κ.ά. ώστε να στηριχθεί ο ενιαίος εκπαιδευτικός χαρακτήρας του θεσμού των Μουσικών Σχολείων. Η 2η πρόταση: «Η διδασκαλία ... εξατομικευμένη» είναι λειτουργική διευκρίνιση και δεν είναι δηλωτική ορισμού των μουσικών μαθημάτων ως υποχρεωτικά μαθήματα με την ακαδημαϊκή βαρύτητα που έχουν μέχρι τώρα στο ωρολόγιο πρόγραμμα και ως προς το αναλυτικό πρόγραμμα και τον τρόπο αξιολόγησής τους.  Διαφαίνεται ότι στο Μουσικό Σχολείο, σύμφωνα με τις προωθούμενες στο σχέδιο νόμου διατάξεις, θα υπάρχουν μαθήματα μουσικής αλλά ενδεχομένως να μην είναι υποχρεωτικά. Ενδεχομένως να είναι προαιρετικά. -Η 2η παράγραφος στο σχέδιο νόμου αποδυναμώνει την ιστορική ταυτότητα και αναγκαιότητα παρουσίας μαθημάτων αισθητικής παιδείας που αφορούν και τις άλλες τέχνες στα Μουσικά Σχολεία. Στο ισχύον ωρολόγιο πρόγραμμα των Μουσικών Σχολείων εντάσσεται η «Αισθητική Αγωγή» ως μάθημα γενικής παιδείας. Όμως περιλαμβάνει: Θέατρο, Καλλιτεχνικά και Ιστορία Τέχνης, κλάδους που διαφοροποιούνται απ΄αυτούς στο γενικό 
 
  
 
σχολείο. Η έμφαση αυτή πρέπει να απορρέει και από τον ιδρυτικό νόμο. Επομένως πρέπει η παράγραφος πρέπει να ορίζει ρητά τα μαθήματα μουσικής και αισθητικής παιδείας στο πρόγραμμα διδασκαλίας με αναλυτικό πρόγραμμα, π.χ.  Το αναλυτικό πρόγραμμα των μουσικών σχολείων περιλαμβάνει μαθήματα γενικής παιδείας, μαθήματα μουσικής παιδείας, άσκηση στα εργαστήρια ειδικότητας καθώς και απογευματινή μελέτη. Επίσης περιλαμβάνονται μαθήματα αισθητικής παιδείας. Η διδασκαλία των μαθημάτων μουσικής και η άσκηση στα εργαστήρια μπορεί να είναι συλλογική ή και εξατομικευμένη. 
 
3. Στα μουσικά γυμνάσια μπορεί να οργανώνονται μαθήματα μουσικής παιδείας προαιρετικής παρακολούθησης για μαθητές δημοτικών σχολείων για την ανίχνευση των κλίσεων και ενδιαφερόντων στη μουσική.  
Κατάργηση της ισχύουσας παραγράφου 3. 
Α. Δυνάμει της παρ. 3 δίνεται  η δυνατότητα στα Μουσικά Σχολεία να οργανώσουν συνάντηση ή συναντήσεις για τους υποψήφιους μαθητές για την Α΄ τάξη Γυμνασίου που έχουν αιτηθεί συμμετοχή στη διαδικασία επιλογής που γίνεται κάθε Ιούνιο με σκοπό την παιδαγωγική εξοικείωση με τη διαδικασία ώστε οι υποψήφιοι να μην έχουν υπερβολικό άγχος και να μπορούν να αποδώσουν καλύτερα στην πραγματική εξέταση. Κατάργηση της παρ. 3 σημαίνει θεσμική αφαίρεση της δυνατότητας αυτής της παιδαγωγικής αρωγής από το Μουσικό Σχολείο. Β.  Δυνάμει της παρ. 3 ιδρύθηκαν και λειτούργησαν: α) Το  πρόγραμμα μουσικής παιδείας προαιρετικής παρακολούθησης στο Διαπολιτισμικό Δημοτικό Σχολείο Σαπών με την υπ΄ αρ. Γ2/4437/10-11-2000 Υπουργική Απόφαση «Μαθήματα μουσικής παιδείας στο Διαπολιτισμικό Δημοτικό Σχολείο Σαπών του Νομού Ροδόπης» και β) το διάστημα 2000-2004 τμήματα προαιρετικής μουσικής παιδείας σε Δημοτικά Σχολεία γύρω από τις έδρες πολλών Μουσικών Σχολείων βάσει της υπ΄ αρ. Γ2/5433/29-12-2000 Υ.Α. «Μαθήματα προαιρετικής μουσικής παιδείας για τα Δημοτικά Σχολεία των νομών στους οποίους εδρεύουν Μουσικά Σχολεία».  
 
  
 
Κατάργηση της παρ. 3 συνεπάγεται την κατάργηση της δυνατότητας σύνδεσης του Μουσικού Σχολείου με την πρωτοβάθμια εκπαίδευση και της ολοκλήρωσης της εκπαιδευτικής πυραμίδας μιας ολιστικής μουσικής αγωγής και στις τρεις βαθμίδες εκπαίδευσης και έγκαιρης έναρξης διδασκαλίας μαθημάτων που απαιτούν μακρόχρονη καλλιέργεια μουσικών δεξιοτήτων και άναπτυξης τεχνικής, π.χ. μουσικών οργάνων. Επομένως πρέπει να αποκατασταθεί και να συμπεριληφθεί η παρ. 3. 
4. Με απόφαση του υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων συγκροτείται πενταμελής καλλιτεχνική επιτροπή από ειδικούς στους τομείς λειτουργίας των μουσικών σχολείων και αναγνωρισμένου κύρους μουσικοπαιδαγωγούς. Έργο της επιτροπής αυτής είναι η μελέτη των προγραμμάτων διδασκαλίας στα μουσικά σχολεία, η διατύπωση γνώμης για τα γενικότερα θέματα οργάνωσης και λειτουργίας των σχολείων αυτών, εξοπλισμού, στελέχωσης, τρόπου αξιολόγησης της επίδοσης των μαθητών στα μουσικά μαθήματα, καθώς και η 
Κατάργηση της ισχύουσας παραγράφου 4. 
Κατάργηση της Καλλιτεχνικής Επιτροπής Μουσικών Σχολείων συνεπάγεται, μεταξύ άλλων,: -την απώλεια  παροχής εξειδικευμένων γνωμοδοτήσεων στην ηγεσία του ΥΠ.Π.Ε.Θ. από μόνιμο συλλογικό όργανο που διαχρονικά εποπτεύει τα Μουσικά Σχολεία και επεξεργάζεται και συγκροτεί εισηγήσεις, προτάσεις και σχέδια που τεκμηριώνονται μέσα από τα πρακτικά της Επιτροπής. Η τεκμηρίωση αυτή είναι προϊόν διαλόγου, ζυμώσεων και συνεργασίας των μελών της Καλλιτεχνικής Επιτροπής που έχουν ενδελεχή γνώση της λειτουργίας και της ιστορικής εξέλιξης και ανάπτυξης του θεσμού και μπορούν να είναι σε επαφή με την καθημερινή πραγματικότητα των Μουσικών Σχολείων ώστε να υπάρχει ουσιαστική ανατροφοδότηση για όλα τα θέματα. Η επιτροπή έχει τρίχρονη θητεία και επιλεγέται και συγκροτείται από τον Υπουργό ώστε να είναι γνωμοδοτικό του όργανο. Την απαρτίζουν κατά κανόνα εκπαιδευτικοί Μουσικής των Μουσικών Σχολείων, Σχολικοί Σύμβουλοι Μουσικής και καθηγητές Πανεπιστημιακών Τμημάτων με αντικείμενο τη Μουσική. Έχουν διατελέσει  Πρόεδροι ή μέλη κατά καιρούς αναγνωρισμένου κύρους μουσικοπαιδαγωγοί, σολίστ,  διευθυντές ορχήστρας, ιεροψάλτες και διευθυντές βυζαντινών χορών, φημισμένοι μουσικοί της κλασικής, έντεχνης ελληνικής και παραδοσιακής μουσικής κ.ά. Εξασφαλίζεται η εξισορροπημένη εποπτεία των μουσικών μαθημάτων της 
 
  
 
γενικότερη εποπτεία και η αξιολόγηση της λειτουργίας των σχολείων αυτών. Με την ίδια απόφαση ορίζεται ο πρόεδρος και ο γραμματέας αυτής, ο τρόπος λειτουργίας της, η διάρκεια της θητείας του προέδρου και των μελών της, καθώς και ο τρόπος διοικητικής στήριξης του έργου της. 
ευρωπαϊκής και της ελληνικής παραδοσιακής μουσικής και του πλουραλισμού των μουσικών ειδικεύσεων στα Μουσικά Σχολεία. Η τεχνογνωσία αυτή δεν μπορεί να αντικατασταθεί από μεμονωμένα στελέχη ή συμβούλους του ΥΠ.Π.Ε.Π.Θ. ή του Ι.Ε.Π. ούτε από ομάδες μεικτών κλάδων  ή εκπαιδευτικούς μουσικής που δεν έχουν εργασιακή εμπειρία σε Μουσικά Σχολεία.  -τη δημιουργία κενού για τον ορισμό θεμάτων των εξετάσεων για την εισαγωγή των νέων μαθητών στην Α΄τάξη Γυμνασίου των Μουσικών Σχολείων και την υλοποίηση της διαδικασίας σε συνεργασία με τις Περιφερειακές Δ/νσεις Εκπαίδευσης και τις οικείες Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των Μουσικών Σχολείων. -τη δημιουργία κενού  για την ορθή και έγκυρη αξιολόγηση των προσόντων και την επιλογή των μονίμων εκπαιδευτικών Μουσικής οι οποίοι αιτούνται μετάθεση και απόσπαση στα Μουσικά Σχολεία. -τη δημιουργία κενού ως προς την επικοινωνία και την επίλυση παιδαγωγικών, διοικητικών και άλλων θεμάτων των Μουσικών Σχολείων που άπτονται των αρμοδιοτήτων της Καλλιτεχνικής Επιτροπής στα οποία, διαχρονικά η Καλλιτεχνική Επιτοπή ανταποκρίνεται.  -τη δημιουργία κενού ως προς τη διεκπεραίωση όλων των εργασιών στο ΥΠ.Π.Ε.Θ. που απαιτούν την απαιτούμενη τεχνογνωσία και απαιτούμενη επιστημονική αρτιότητα της Καλλιτεχνικής Επιτροπής, π.χ. ανάγκες και προδιαγραφές μουσικών οργάνων και λοιπού ειδικού εξοπλισμού που απαιτούνται για τα Μουσικά Σχολεία, ωρολόγια και αναλυτικά προγράμματα κ.ά.  Επομένως πρέπει να διατηρηθεί η παρ. 4 και η θεσμική ύπαρξη της Καλλιτεχνικής Επιτροπής.  
5. Το διδακτικό προσωπικό των μουσικών σχολείων διακρίνεται σε καθηγητές των γενικών μαθημάτων 
Νέο 3. Το διδακτικό προσωπικό των μουσικών σχολείων διακρίνεται σε καθηγητές γενικών μαθημάτων και σε καθηγητές 
Η ισχύουσα παρ. 5 γίνεται νέα παρ. 3. Αντικαθίσταται το «απόλυτα εξειδικευμένους στους τομείς της μουσικής» με «ειδίκευση στα διδασκόμενα μουσικά αντικείμενα». 
 
  
 
και σε καθηγητές μουσικής, απόλυτα εξειδικευμένους στους τομείς της μουσικής.  
μουσικής, με ειδίκευση στα διδασκόμενα μουσικά αντικείμενα.   
Η αναφορά «τομείς της μουσικής»  είναι ολιστική και ολοκληρωμένη, η οποία υπάρχει μάλιστα ως «τομείς μουσικής παιδείας» στο άρθρο 8, παρ. 3 του Π.Δ. 100/97 (ΦΕΚ 94 Α΄ ) για τις μεταθέσεις καθηγητών μουσικής  στα Μουσικά Σχολεία.  Η διατύπωση «τομείς της μουσικής» δίνει περισσότερη νομική, διοικητική και παιδαγωγική ευελιξία και είναι προς το συμφέρον της χρηστής διοίκησης και του δημόσιου συμφέροντος διότι επιτρέπει πιο αποτελεσματική ανάθεση μαθημάτων στους καθηγητές μουσικής. Επίσης συνάδει με τις μουσικές ειδικεύσεις που αποδίδονται από Τμήματα Μουσικής των Α.Ε.Ι. και τους τίτλους σπουδών των αναγνωρισμένων μη πανεπιστημιακών μουσικών ιδρυμάτων. Η διατύπωση «ειδίκευση στα διδασκόμενα μουσικά αντικείμενα» ορίζει την ειδίκευση ως προς τα μεμονωμένα διδασκόμενα μαθήματα των Μουσικών Σχολείων. Έτσι θα δημιουργηθεί πρόβλημα αντιστοίχισης ειδικοτήτων, π.χ. ο καθηγητής των Θεωρητικών της Μουσικής δε θα μπορεί να διδάσκει το μάθημα: «Χορωδία» ή «Κριτική Μουσική Ακρόαση»; Ομοίως θα δημιουργηθεί πρόβλημα και στα μαθήματα Μουσικών Συνόλων. Επομένως πρέπει να διατηρηθεί η ισχύουσα διατύπωση που αναφέρεται στην εξειδείκευση στους τομείς μουσικής (ΦΕΚ 296 Α΄). 
6. Τα προσόντα, οι προϋποθέσεις, τα κριτήρια και η διαδικασία μετάθεσης μόνιμων εκπαιδευτικών στα μουσικά σχολεία καθορίζονται με το προεδρικό διάταγμα της παραγράφου 8 του κεφαλαίου β΄ του άρθρου 16 του Ν. 1566/1985 (ΦΕΚ 
Νέο 4. Τα προσόντα, οι προϋποθέσεις, τα κριτήρια και η διαδικασία μετάθεσης μόνιμων εκπαιδευτικών στα μουσικά σχολεία καθορίζονται με το π.δ της παρ. 8 του κεφαλαίου Β΄ του άρθρου 16 του ν. 1566/1985 (Α΄ 167). 
Η ισχύουσα παρ. 6 γίνεται νέα παρ. 4. Παραμένει ίδιο και προστίθεται το τεύχος Α στον αριθμό ΦΕΚ του ν. 1566/1985. 
 
 
  
 
167). 7. Για την επλογή και τοποθέτηση διευθυντών και υποδιευθυντών στα μουσικά σχολεία καταρτίζεται ξεχωριστός αξιολογικός πίνακας, στον οποίο εντάσσονται εκπαιδευτικοί που έχουν τα γενικά προσόντα κατά τις ισχύουσες διατάξεις και τα ειδικά προσόντα της παραγράφου 5.* Κατά τα λοιπά για την επιλογή και τοποθέτηση διευθυντών και υποδιευθυντών στα μουσικά σχολεία εφαρμόζονται οι κείμενες διατάξεις για τους διευθυντές και υποδιευθυντές σχολικών μονάδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. 
 
Νέο 5. Για την επιλογή και τοποθέτηση διευθυντών και υποδιευθυντών στα μουσικά σχολεία εφαρμόζονται οι κείμενες διατάξεις για τους διευθυντές και υποδιευθυντές σχολικών μονάδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. 
*Τα ειδικά προσόντα της παραγράφου 5 είναι η «σχέση με τις τέχνες γενικά και τη μουσική ειδικότερα (ειδικές σπουδές ή αναγωρισμένο καλλιτεχνικό έργο και δράση)» που συνεχίζουν να ισχύουν για τους διευθυντές και υποδιευθυντές Μουσικών Σχολείων στο παρόν νόμο παρότι καταργήθηκαν για τους καθηγητές γενικών μαθημάτων με το άρθρο 9 του Ν. 3391/2005 (ΦΕΚ 240/τ. Α΄/4-10-2005).  Καταργείται με την προτεινόμενη διάταξη η κατάρτιση ξεχωριστού αξιολογικού πίνακα διευθυντών Μουσικών Σχολείων και απαλοίφεται η απαίτηση να έχουν τα ειδικά προσόντα που είναι η σχέση με τις τέχνες γενικά και τη μουσική ειδικότερα (ειδικές σπουδές ή αναγωρισμένο καλλιτεχνικό έργο και δράση).   Έτσι δεν θα αποτρέπεται η ανάληψη της διεύθυνσης των Μουσικών Σχολείων από υποψηφίους που υστερούν στο να κατανοήσουν πλήρως το πολυσύνθετο και παιδαγωγικό χαρακτήρα των σχολείων αυτών και να μπορούν να τα διοικήσουν αποτελεσματικά επειδή δεν έχουν σχέση με τη μουσική και τις τέχνες. Θα μπορεί να επιλέγεται υποψήφιος που απέτυχε να γίνει διευθυντής σε άλλο σχολείο προτίμησής του  και ο οποίος μπορεί να είναι αδιάφορος και μη ικανός να διαχειριστεί τα θέματα ειδικού χαρακτήρα του Μουσικού Σχολείου. Οι ξεχωριστοί αξιολογικοί πίνακες Διευθυντών Μουσικών Σχολείων ορίζονται στο  άρθρο 10 του ισχύοντος Ν.  3848/2010,  (ΦΕΚ 71 Α΄), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 16 του Ν. 4327/2015 (ΦΕΚ 50 Α’). Τα ειδικά προσόντα των Διευθυντών Μουσικών Σχολείων ορίζονται στο  άρθρο 11 του 3848/2010  (ΦΕΚ 71 Α΄), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 17 του Ν. 4327/2015 (ΦΕΚ 50 Α’). Επομένως πρέπει να συνεχίσει να ισχύουν οι ξεχωριστοί αξιολογικοί πίνακες των διευθυντών των Μουσικών Σχολείων  και η απαίτηση οι υποψήφιοι διευθυντές και υποδιευθυντές να έχουν σχέση με τις τέχνες γενικά και τη μουσική ειδικότερα 
 
  
 
(ειδικές σπουδές ή αναγωρισμένο καλλιτεχνικό έργο και δράση). 
8. Σε περίπτωση  έλλειψης δημόσιων εκπαιδευτικών η διδασκαλία των μαθημάτων μουσικής και η άσκηση στα εργαστήρια  ανατίθεται με απόφαση του οικείου νομάρχη, ύστερα από εισήγηση της καλλιτεχνικής επιτροπής και πρόταση του οικείου περιφερειακού υπηρεσιακού συμβουλίου, σε ιδιώτες που έχουν εξειδίκευση στους τομείς αυτούς. Με την ίδια διαδικασία μπορεί να προσλαμβάνονται έκτακτοι συνεργάτες, έλληνες ή αλλοδαποί, για τις ανάγκες λειτουργίας των μουσικών σχολείων. Στους διδάσκοντες ιδιώτες και έκτακτους συνεργάτες καταβάλλεται αποζημίωση, η οποία καθορίζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και Οικονομικών, ύστερα από εισήγηση της καλλιτεχνικής επιτροπής. 
Νέο 6.  Σε περίπτωση  έλλειψης δημόσιων εκπαιδευτικών η διδασκαλία των μαθημάτων μουσικής και η άσκηση στα εργαστήρια  ανατίθεται με απόφαση του οικείου Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ύστερα από εισήγηση του οικείου περιφερειακού υπηρεσιακού συμβουλίου, σε ιδιώτες που έχουν εξειδίκευση στους τομείς αυτούς. Με την ίδια διαδικασία μπορεί να προσλαμβάνονται έκτακτοι συνεργάτες, για τις ανάγκες λειτουργίας των μουσικών σχολείων. Στους διδάσκοντες ιδιώτες και στους έκτακτους συνεργάτες καταβάλλεται αποζημίωση, η οποία καθορίζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και Οικονομικών, ύστερα από εισήγηση της καλλιτεχνικής επιτροπής. 
Α. Γίνεται επικαιροποίηση του αποφασίζοντος οργάνου (οικείος Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αντί νομάρχη) που αναθέτει τη διδασκαλία των μαθημάτων μουσικής και την άσκηση στα εργαστήρια σε ιδιώτες όταν δεν υπάρχουν οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί μουσικής. Β. Απαλοίφεται η εισήγηση της καλλιτεχνικής επιτροπής για την πρόσληψη ιδιωτών εκπαιδευτικών για τη διδασκαλία των μαθημάτων μουσικής και η άσκηση στα εργαστήρια. Γ.   Απαλοίφεται η εισήγηση της καλλιτεχνικής επιτροπής για την πρόσληψη έκτακτων συνεργατών για τις ανάγκες λειτουργίας των μουσικών σχολείων.  Δ. Απαλοίφεται η εισήγηση της καλλιτεχνικής επιτροπής για την καταβαλλόμενη αποζημίωση στους διδάσκοντες ιδιώτες και στους έκτακτους συνεργάτες που καθορίζεται με Κ.Υ.Α.  Τα παραπάνω μπορεί να έχουν τις εξής συνέπειες: Η Καλλιτεχνική Επιτροπή είναι η αρμόδια επιτροπή που γνωμοδοτεί για τα θέματα στελέχωσης των Μουσικών Σχολείων και συνεργάζεται με την αρμόδια Διεύθυνση Προσωπικού και την ηγεσία του ΥΠ.Π.Ε.Θ.  για όλα τα θέματα που αφορούν την πρόσληψη υποψηφίων αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών και εμπειροτεχνών ιδιωτών που διδάσκουν μαθήματα μουσικής παιδείας στα Μουσικά Σχολεία. Κατάργηση των εισηγήσεών της μπορεί να δημιουργήσει στρεβλώσεις στη διαμόρφωση του πλαισίου πρόσληψης και των υιοθετούμενων κριτηρίων και διαδικασιών διότι θα εκλείψει η γνώμη του συλλογικού οργάνου με την πιο ειδική τεχνογνωσία και επιστημονική αρτιότητα για τα Μουσικά Σχολεία κατά τη λήψη αποφάσεων. Η κατάργηση της εισήγησης της Καλλιτεχνικής Επιτροπής μπορεί να οδηγήσει στη μη διασφάλιση ισόρροπης κάλυψης λειτουργικών διδακτικών κενών από αναπληρωτές, ωρομίσθιους και εμπειροτέχνες μουσικούς στα Μουσικά Σχολεία της χώρας. 
10 
 
  
 
 Μπορεί να οδηγήσει στη μη κατάρτιση πινάκων μουσικών ειδικεύσεων των αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών και των εμπειροτεχνών ιδιωτών σε κεντρικό επίπεδο από το ΥΠ.Π.Ε.Θ. και να αναχθεί σε διαδικασία καθαρά τοπικού επιπέδου με αλλαγή κριτηρίων και με δυσμενείς συνέπειες για τα Μουσικά Σχολεία, π.χ. προήγηση λιγότερων έμπειρων υποψηφίων εκπαιδευτικών από αυτούς με μακρόχρονη εκπαιδευτική προϋπηρεσία και προσφορά στα Μουσικά Σχολεία κ.ά. Με την κατάργηση της δυνατότητας εισήγησης της Καλλιτεχνικής Επιτροπής για την πρόσληψη έκτακτων συνεργατών ως προς  τις ανάγκες λειτουργίας των Μουσικών Σχολείων, η Καλλιτεχνική Επιτροπή δεν μπορεί να εισηγηθεί για τη συγκρότηση ομάδων εργασίας, εμπειρογνωμόνων και συλλογικών οργάνων με εξειδικευμένο επιστημονικό και εκπαιδευτικό έργο όσον αφορά τις ανάγκες των μουσικών σχολείων. Τέτοιες ομάδες έχουν συγκροτηθεί και έχουν προσφέρει έργο κατά το παρελθόν.  Η Καλλιτεχνική Επιτροπή, ως αρμόδια Επιτροπή ειδικών για να εισηγηθεί για τη στέλεχωση και τα γενικότερα θέματα οργάνωσης και λειτουργίας των Μουσικών Σχολείων γνωρίζει καλύτερα από οποιονδήποτε άλλον τη φύση του εκπαιδευτικού,  επιστημονικού και καλλιτεχνικού έργου  και τα απαιτούμενα καθήκοντα του απασχολούμενου προσωπικού ώστε να γνωμοδοτήσει ουσιαστικά για την αποζημίωση των διδασκόντων ιδιωτών και των έκτακτων συνεργατών.  Επομένως  πρέπει στη διάταξη αυτή να διατηρηθούν οι πάσης φύσης εισηγήσεις της Καλλιτεχνικής Επιτροπής για τα Μουσικά Σχολεία.   9. Ιδρύεται από το σχολικό έτος 1988-89 Μουσικό Γυμνάσιο στην Παλλήνη Αττικής, το οποίο θα λειτουργεί πειραματικά για την εφαρμογή Νέο 7. Ιδρύεται από το σχολικό έτος 1988-89 Μουσικό Γυμνάσιο στην Παλλήνη Αττικής, το οποίο θα λειτουργεί πειραματικά για την εφαρμογή πειραματικών προγραμμάτων και πειραματικών Ταυτόσημο περιεχόμενο της ισχύουσας παρ. 9 με τη νέα προτεινόμενη παρ. 7. Δημιουργείται νομική και παιδαγωγική στρέβλωση με τη νέα προτεινόμενη παράγραφο διότι στο Μουσικό Γυμνάσιο Παλλήνης διατηρείται η διδασκαλία των μαθημάτων αισθητικής παιδείας ενώ σε όλα τα υπόλοιπα Μουσικά Σχολεία αυτά 
11 
 
  
 
πειραματικών προγραμμάτων και πειραματικών μεθόδων διδασκαλίας στον τομέα της αισθητικής παιδείας γενικότερα και της μουσικής ειδικότερα. 
μεθόδων διδασκαλίας στον τομέα της αισθητικής παιδείας γενικότερα και της μουσικής ειδικότερα. 
καταργούνται, σύμφωνα με το προωθούμενο άρθρο 2. Μέσα στον ίδιο νόμο που αφορά τα Μουσικά Σχολεία ως ενιαίο θεσμό, καταστρατηγείται η ισοτιμία και η ενιαιότητα όλων των σχολείων ως προς το περιεχόμενο του αναλυτικού προγράμματος που θα ακολουθούν. Επομένως πρέπει να συμπεριληφθούν τα μαθήματα αισθητικής παιδείας, αλλά και μουσικής παιδείας για όλα τα Μουσικά Σχολεία στο νέο προτεινόμενο άρθρο 2. 
 
10. Ο τεχνικός εξοπλισμός του Μουσικού Γυμνασίου της προηγούμενης παραγράφου σε συμβατικά ευρωπαϊκά και ελληνικά παραδοσιακά μουσικά όργανα και τεχνικά μέσα, η συγκρότηση των εργαστηρίων σύγχρονης τεχνολογίας και η εκπόνηση σχεδίων ειδικών προγραμμάτων στους τομείς μουσικής, ανατίθεται στο Κέντρο Σύγχρονης Μουσικής Έρευνας, το οποίο επιχορηγείται με τα αναγκαία χρηματικά ποσά από τον προϋπολογισμό εξόδων του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων. 
 
Κατάργηση της ισχύουσας παρ. 10. Κατάργηση της ισχύουσας παρ. 10. Η σύνδεση του Κέντρου Σύγχρονης Μουσικής Έρευνας με το Μουσικό Γυμνάσιο Παλλήνης ήταν ενεργή στην αρχή λειτουργίας του θεσμού των Μουσικών Σχολείων. Έκτοτε ακολουθήθηκαν οι ισχύουσες γενικότερες διατάξεις του ΥΠ.Π.Ε.Θ. για την προμήθεια για εξοπλισμό των Μουσικών Σχολείων (μέσω Ο.Σ.Κ., Κτ.ΥΠ. Α.Ε., προγραμμάτων ΕΣΠΑ κ.ά.).  Στις προωθούμενες διατάξεις η παράγραφος αυτή δεν επικαιροποιείται αλλά απαλοίφεται.  Η πλήρης απαλοιφή της παραγράφου, όπως και της επακόλουθης παραγράφου 11, καταργεί την αναφορά για την ανάγκη τεχνικού εξοπλισμού των Μουσικών Σχολείων αλλά και για μέριμνα της πολιτείας για εξασφάλιση αυτού του ειδικού εξοπλισμού: συμβατικά ευρωπαϊκά και ελληνικά παραδοσιακά μουσικά όργανα και τεχνικά μέσα, η συγκρότηση των εργαστηρίων σύγχρονης τεχνολογίας και η εκπόνηση σχεδίων ειδικών προγραμμάτων στους τομείς μουσικής. Η μη αναφορά μπορεί να αίρει τη θεσμική αναγκαιότητα αυτού του εξοπλισμού για τα Μουσικά Σχολεία. Δεν προκύπτει από καμία διάταξη ότι τα Μουσικά Σχολεία χρειάζονται μουσικά όργανα κτλ. ως πάγιο στοιχείο λειτουργίας τους. Επομένως η προμήθεια τους μπορεί να μη θεωρηθεί επιλέξιμη δαπάνη για το ΥΠ.Π.Ε.Θ. Έτσι μπορεί να κινδυνεύσει η δυνατότητα τα σχολεία να εξασφαλίζουν απρόσκοπτα αυτόν τον απαραίτητο εξοπλισμό και να αναγκάζονται να καταφεύγουν στην εξεύρεση λύσεων 
12 
 
  
 
μέσω χορηγών κ.ά. Επομένως πρέπει να υπάρχει διάταξη στο νόμο που ορίζει ότι τα Μουσικά Σχολεία πρέπει να έχουν τεχνικό εξοπλισμό σε συμβατικά ευρωπαϊκά και ελληνικά παραδοσιακά μουσικά όργανα και τεχνικά μέσα, τη συγκρότηση των εργαστηρίων σύγχρονης τεχνολογίας και την εκπόνηση σχεδίων ειδικών προγραμμάτων στους τομείς μουσικής, καθώς και να ορίζεται ότι είναι υποχρέωση της πολιτείας να  εξασφαλίζει τον εξοπλισμό αυτό. 
11. Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων το ανατιθέμενο έργο με την προηγούμενη παράγραφο μπορεί να επεκτείνεται και στα άλλα μουσικά σχολεία της χώρας. 
Κατάργηση της ισχύουσας παρ. 11. Κατάργηση της ισχύουσας παρ. 11. Ισχύον οι παρατηρήσεις της παραγράφου 10. 
12. Μέχρι την έκδοση των προεδρικών διαταγμάτων για τα ωρολόγια αναλυτικά προγράμματα στα μουσικά σχολεία, τις εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση, ποινές, χαρακτηρισμό της διαγωγής, τις κάθε είδους εξετάσεις, την αξιολόγηση των μαθητών και τους τίτλους σπουδών για τα σχολεία αυτά, τα αντίστοιχα θέματα ρυθμίζονται με αποφάσεις του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και 
Νέα 8. Οι εγγραφές, οι μετεγγραφές φοίτησης, οι ποινές, ο χαρακτηρισμός της διαγωγής, οι κάθε είδους εξετάσεις, η αξιολόγηση των μαθητών και οι τίτλοι σπουδών για τα μουσικά σχολεία, καθώς και κάθε άλλο συναφές θέμα ρυθμίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. 
Α. Τροποποίηση περιεχομένου της διάταξης ώστε να ορίζεται η Υπουργική Απόφαση ως το είδος της διοικητικής κανονιστικής πράξης που θα ορίζει τα αναφερόμενα θέματα των μουσικών σχολείων.   Β. Απαλοιφή των θεμάτων: «τα ωρολόγια αναλυτικά προγράμματα» και αντικατάσταση των λέξεων: «μετεγγραφές, φοίτηση» με «μετεγγραφές φοίτησης». Είναι διακριτά τα δύο θέματα: «μετεγγραφές» και «φοίτηση» και πρέπει να αναφέρονται ξεχωριστά. 
 
13 
 
  
 
Θρησκευμάτων. Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και να κυρωθεί με νόμο. 
 
 
Στο πλαίσιο διατήρησης της Καλλιτεχνικής Επιτροπής Μουσικών Σχολείων και των αρμοδιοτήτων της πρέπει να:  μην διαγραφούν οι λέξεις «των αρμόδιων καλλιτεχνικών επιτροπών για τα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία και» στο πρώτο εδάφιο της παρ. 2 του άρθρου 42 του Ν. 4186/2013 (Α΄ 193), όπως προτείνεται στο άρθρο 40 παρ. 5 β) αα) του Σχεδίου Νόμου.  μην γίνει αντικατάσταση της παραγράφου 5 του άρθρου 45 του Ν. 4186/2013 όπως προτείνεται στο άρθρο 40 παρ. 5 ββ) του Σχέδιου Νόμου αλλά να παραμείνει ως έχει: «Ύστερα από εισήγηση της Καλλιτεχνικής Επιτροπής Μουσικών Σχολείων, με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, ορίζεται το ωρολόγιο πρόγραμμα των τριών τάξεων του Γενικού Λυκείου των Μουσικών Σχολείων, το οποίο δύναται να διαφοροποιείται στα μαθήματα και τις διδακτικές ώρες του κοινού εκπαιδευτικού προγράμματος και γενικής παιδείας και τωων μαθημάτων επιλογής σε σχέση με τα οριζόμενα στο Κεφάλαιο Α΄ του παρόντος νόμου. Το πρόγραμμα διδασκαλίας των Μουσικών Σχολείων διέπεται από τις διατάξεις της υπ΄ αριθμ. Γ2/3345/2.9.1988 υπουργικής απόφασης «Ίδρυση και λειτουργία μουσικών σχολείων» (Β΄ 649) η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 16 του ν. 1824/1988 (Α΄ 296).» 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου