26.1.14

ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ Δ.Σ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΤΑΚΤΙΚΗ ΕΚΛΟΓΟΑΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ 13 και 20-1-14

                     Φίλοι γονείς.
   Το ΔΣ  του συλλόγου μας  μετά από  δύο περίπου χρόνια θητείας - εκλέχθηκε  τον
Μάρτιο του 2012 – καταθέτει στη γενική συνέλευση  τον συνολικό απολογισμό του για τα πεπραγμένα του συλλόγου. Βούληση του  ΔΣ  στη σύνταξη αυτού  του κειμένου ένας  αξιολογικός απολογισμός και όχι μια απλή παράθεση πεπραγμένων.
   Παραλάβαμε ένα σύλλογο  που είχε διανύσει μια σημαντική  και κατά γενική ομολογία επιτυχημένη διαδρομή. Φυσικό ήταν λοιπόν να κινηθούμε στα ίδια πλαίσια αρχών και στόχων αξιοποιώντας  τα κεκτημένα,  αλλά και προσαρμοζόμενοι στις νέες ανάγκες  και δεδομένα που αναδεικνύουν οι καταστροφικές  για τη δημόσια παιδεία επιλογές  των κυβερνόντων .                                                                                           
   Πρώτο μέλημα, η υπεράσπιση της ύπαρξης και του δημόσιου χαρακτήρα του σχολείου  υπό την έννοια της δυνατότητας να λαμβάνουν απρόσκοπτα παιδεία ισότιμα όλοι οι μαθητές.

 Η προσπάθεια αυτή αντιμετώπισε πρώτα από όλα, τις απόπειρες  από πλευράς της κυβέρνησης  για την περικοπή καταρχήν και στον  τελευταίο χρόνο την πλήρη κατάργηση της μεταφοράς των μαθητών με μέσα που παρέχει προς τούτο η πολιτεία . 
   Ο  αγώνας  δεν ήταν εύκολος, αλλά με την ενότητα όλων των σχολείων που αντιμετωπίζουν  το πρόβλημα ,με τις πραγματικά μεγάλες κινητοποιήσεις του περυσινού και φετινού φθινοπώρου, με την αλληλεγγύη και τη στήριξη όλων των χώρων της εκπαίδευσης, καταφέραμε  να έχουμε ακόμα μεταφορές.
   Τα  καταφέραμε παρά τις ηττοπαθείς λογικές που δεν έλειψαν, αλλά και παρά τις επιθέσεις  μέρους των media (ποιος δεν θυμάται τα kayen).Αξίζει εδώ ιδιαίτερη αναφορά  στην παρουσία των παιδιών μας που έκαναν κυριολεκτικά πράξη το δίπτυχο «πολεμάμε και τραγουδάμε» και κατόρθωσαν με όπλο την τέχνη  να πείσουν την κοινή γνώμη για την αναγκαιότητα της καλλιτεχνικής παιδείας  και να αφοπλίσουν τους λίγους πολέμιους. Οι μουσικές και  η ζωγραφική, τα δρώμενα  και ο χορός  μαζί με το σύνθημα «θέλετε τον κόσμο γκρίζο σκοτεινό εμείς θα τον φωτίσουμε με τον πολιτισμό», άφησαν θετική αίσθηση για τα σχολεία μας στο κέντρο της  Αθήνας .Η μάχη σίγουρα δεν έχει τελειώσει και δεν θα τελειώσει παρά μόνο όταν θα έχουμε σταθερή και μόνιμη λύση για τις μεταφορές.
    Το ίδιο σοβαρό για την υπόσταση αυτών των σχολείων είναι το πρόβλημα των ωρομισθίων και αναπληρωτών καθηγητών των οποίων η  τοποθέτηση κάθε σχολικό έτος αργεί όλο και περισσότερο. Δεν μπορούμε  να  μην επισημάνουμε και να καταγγείλουμε  για άλλη μια φορά την αναλγησία και την υποκρισία των υπευθύνων για αυτή την κατάσταση. Πέρα όμως  από την καταγγελία  σημασία έχει η κινητοποίηση μας που είναι και ιστορικά δικαιωμένη σαν επιλογή , γιατί αυτή ακριβώς η κινητοποίηση  απέδωσε  το 2007 την τοποθέτηση 32 καθηγητών με οργανικές θέσεις οι οποίοι  ακόμη και σήμερα αποτελούν εγγύηση και σταθερό πυρήνα της ποιότητας της ύπαρξης και συνέχισης αυτού του σχολείου.
    Σε  ότι  αφορά το κτιριακό, επιτέλους βρισκόμαστε  έστω και με προβλήματα  στο δικό μας σχολείο μετά από  8 χρόνια  κατά τα οποία  ο σύλλογος μας  ήταν πάντα παρών στο πρόβλημα τρέχοντας στην κυριολεξία  από τον ΟΣΚ  στην αρχαιολογική υπηρεσία  και μέχρι το δήμο Γέρακα, διεκδικώντας το αυτονόητο.
    Συμπερασματικά αν στα τρία παραπάνω ζητήματα, τις μεταφορές ,τους καθηγητές και το κτιριακό που πραγματικά αφορούν τη δυνατότητα αυτού του σχολείου  να υπάρχει, προσθέσουμε τις διεκδικήσεις  για μικρότερα αλλά σημαντικά θέματα όπως καθαρίστριες , υλικοτεχνικές υποδομές, σίτιση  κλπ., μπορούμε με βεβαιότητα  να πούμε ότι η συνεισφορά, σε ότι του αναλογεί του συλλόγου, στην ύπαρξη του δημόσιου καλλιτεχνικού σχολείου είναι καθοριστική. 
  Αρκεί  να αναρωτηθούμε για να καταλήξουμε σε αυτό το συμπέρασμα, τι θα είχε συμβεί αν οι επιλογές  της κυβέρνησης  που ισοδυναμούν ως μέγεθος με κλείσιμο αυτών των σχολείων δεν εύρισκαν απέναντι τους το σύνολο της σχολικής κοινότητας καθηγητές ,μαθητές και γονείς.
  Δεύτερο  μέλημα μας αποτέλεσε η υποστηρικτική  παρουσία στη λειτουργία και τις δράσεις του σχολείου, καθώς και η διαμόρφωση σχέσεων εμπιστοσύνης ανάμεσα στους γονείς και το σχολείο. Στηρίξαμε είτε με την  παρουσία των γονιών είτε με την ενεργό συμμετοχή όπου μας αναλογούσε, παρουσιάσεις  της δουλειάς καθηγητών και μαθητών όπως το «αφρικάνικο παραμύθι», « η ηλικία της  νύκτας» έκθεση με κατασκευές « τοτέμ ,μάσκες και ασπίδες» κλπ,  αλλά και δράσεις με κορυφαία  τις «γιορτές των αγγέλων».
  Με σεβασμό των ορίων μη παρέμβασης στο εκπαιδευτικό έργο βοηθήσαμε, με την πάντα διακριτική παρέμβαση μας,  να ξεπεραστούν θετικά κρίσεις στις σχέσεις σχολείου, μαθητών και γονιών. Για να κατανοήσουμε  σωστά τις αναλογίες θα πρέπει να επισημάνουμε   ότι πέραν του τι έκανε  ο σύλλογος οι σχέσεις υποστήριξης και εμπιστοσύνης με το σχολείο οφείλονται κυρίως στην εξαιρετική, τόσο από παιδαγωγική όσο και  από εκπαιδευτική άποψη, δουλειά πού γίνεται μέσα σε  αυτό το σχολείο.
    Η  αποτίμηση της εσωτερικής ζωής του συλλόγου αποτελεί  σημαντικό κομμάτι του απολογισμού. Οι αριθμοί δεν είναι το παν, αλλά είναι αναγκαίοι για μια σωστή εκτίμηση. Καταγράφουμε συμμετοχή στις  συνελεύσεις 70-100 άτομα, στις κινητοποιήσεις 20-40 αλλά και χαμηλή συνεισφορά σε συνδρομές .Θα μπορούσαμε και  καλύτερα .
   Σίγουρα σε αυτό έχει τις ευθύνες που του αναλογούν το ΔΣ, φταίει επίσης και το γεγονός ότι η υπερτοπικότητα του σχολείου δυσκολεύει τα πράγματα λόγω απόστασης. Θα πρέπει όμως να δει  ο καθένας μας  και τη συνείδηση του και πόσο αυτή τον κινητοποιεί. 
  Αν  το ΔΣ  δεν πράττει καλά, υπάρχουν οι συνεδριάσεις, που είναι όλες ανοικτές για  να παρέμβει κάποιο μέλος  και  να απαιτήσει τις αναγκαίες διορθώσεις. 
  Η συμφωνία,   η διαφωνία, η καινούργια ιδέα  οφείλει να εκτεθεί στις διαδικασίες της συλλογικότητας για να λειτουργήσει ως συλλογική δυνατότητα. 
   Η  κινητοποίηση του καθένα μας με  βάση το πρόβλημα  είναι προαπαιτούμενο για να ζητήσουμε την κινητοποίηση των άλλων. 
   Ως  ζωντανή προσπάθεια περάσαμε και κρίσεις,  αυτό είναι απόλυτα θεμιτό,
   Εκείνο το οποίο δεν είναι θεμιτό, είναι η ενοχοποίηση απόψεων  και μάλιστα αυθαίρετα γιατί δεν είναι ανεκτές  στη διαφορετικότητά τους. 
   Οι  αρχές  της δημοκρατίας  αυτά τα ζητήματα τα έχουν ξεκαθαρίσει. 
   Μέσα σε μια κοινωνία και ο σύλλογος  είναι μια μικρή κοινωνία, υπάρχουν  πολίτες  που πολιτεύονται με διαφορετικές απόψεις, η απόλυτη ομοφωνία δεν μπορεί να υπάρξει. Στα  πλαίσια αυτά θεωρούμε ότι η συμμετοχή δεν μπορεί παρά να ορίζεται στη βάση του κοινού σκοπού και όχι  στη βάση της περιστασιακής  συμφωνίας  η διαφωνίας.
   Οι δράσεις αλληλεγγύης δεν θα μπορούσαν να λείπουν από τη ζωή του συλλόγου. Τις περιόδους  που δεν είχαμε λεωφορεία  αν δεν υπήρχε μια τεράστια κινητοποίηση αλληλοεξυπηρέτησης, πραγματικά πολλά παιδιά θα είχαν αναγκαστεί να φύγουν από το  σχολείο. 
   Επίσης σε σημαντική δράση αλληλεγγύης αναδεικνύεται και η επιτυχημένη γιορτή –φέτος έγινε για δεύτερη  χρονιά – για την ενίσχυση της εκδρομής της  γ’ λυκείου .Στον τομέα της αλληλεγγύης οφείλουμε λόγω και των δυσκολιών που πλέον υπάρχουν σε κάθε οικογένεια να δώσουμε μεγαλύτερη προσοχή και να την οργανώσουμε καλύτερα ,προσφέροντας πρώτα από όλα τη διαθεσιμότητα  μας.
   Τέλος  στα θετικά του απολογισμού θα πρέπει να αναφέρουμε την οργάνωση από το σύλλογο της παρακολούθησης του θεατρικού έργου “la nona”, όχι βέβαια γιατί κάλυψε  αυτό που θα ονομάζαμε πολιτιστική πλευρά του συλλόγου αλλά κυρίως γιατί αποτελεί πρόκληση για την περαιτέρω διοργάνωση  τέτοιων δράσεων.
   Για τη γιορτή τέλους της σχολικής χρονιάς που οργανώνουμε κάθε χρόνο δεν χρειάζεται να πούμε περισσότερα από τον χαρακτηρισμό ποιοτικός θεσμός, που τα λέει όλα.
  Αν κάποιος ζητούσε με δυό λέξεις το συμπέρασμα με βάση τα εκτεθέντα σε αυτόν τον απολογισμό θα λέγαμε. ΒΑΔΙΣΑΜΕ ΣΩΣΤΑ ΑΣ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΜΕ…
                                                             ΤΟ ΔΣ.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου