19.11.13

Πανελλήνια Ένωση σχετικά με την κάλυψη κενών καθηγητών μουσικής και καλλιτεχνικής παιδείας, μεταφορές, σίτιση



Πανελλήνια Ένωση
Γονέων Μουσικών  και Καλλιτεχνικών Σχολείων              Αθήνα, 19/11/2013 www.mousikart.gr                                                              Αρ. Πρωτ.: 13



Όπως πίνακας αποδεκτών
 
 
                                                                           ΠΡΟΣ:
ΑΓΣΜΕ
Σχολείο Αγρινίου
 
                                                                           ΚΟΙΝ:

Θέμα: Κάλυψη κενών καθηγητών Μουσικής και Καλλιτεχνικής παιδείας, Μεταφορές, Σίτιση

Όπως αναφέρεται στην Υ.Α. ΥΠ.Ε.Π.Θ. 3345/88 (Φ.Ε.Κ. 649 Β΄): Ίδρυση και λειτουργία μουσικών σχολείων: «Σκοπός των μουσικών σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (γυμνασίων και λυκείων) είναι η προετοιμασία και κατάρτιση των νέων που επιθυμούν να ακολουθήσουν την επαγγελματική κατεύθυνση της μουσικής χωρίς να υστερούν σε γενική παιδεία, εάν τελικά επιλέξουν άλλο τομέα επιστημονικής ή επαγγελματικής έκφρασης».
Όμως, 25 χρόνια μετά την ίδρυση του πρώτου Μουσικού Σχολείου Παλλήνης (σχολικό έτος 1988-89), τα προβλήματα που συνοδεύουν εξαρχής τη λειτουργία τους όχι μόνο δεν επιλύονται, αλλά, αντίθετα, επιδεινώνονται.
Ενώ ο αριθμός των μαθητών των σχολείων μας σταδιακά αυξάνει, ο συνολικός αριθμός των καθηγητών μουσικής και Καλλιτεχνικής παιδείας, αντίθετα, μειώνεται ραγδαία.
- Ο αριθμός των μόνιμων καθηγητών τα τελευταία 4 χρόνια παραμένει καθηλωμένος, λόγω της αναστολής, πρακτικά, των διορισμών.
- Ακόμα χειρότερα, ο αριθμός των αναπληρωτών και ωρομίσθιων καθηγητών τα τελευταία 4 χρόνια έχει μειωθεί δραματικά, με αποκορύφωμα το φετινό σχολικό έτος, κατά το οποίο, έχοντας διανύσει ήδη 2 μήνες διδασκαλίας, παραμένει μηδενικός! Αποτέλεσμα: Απώλειες 17000 διδακτικών ωρών / εβδομάδα από την έναρξη του σχολικού έτους.
Αξίζει στο σημείο αυτό να τονιστεί ότι τα προηγούμενα σχολικά έτη οι τοποθετήσεις των αναπληρωτών και ωρομίσθιων γίνονταν λίγο πριν ή και μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την δυνατότητα αναπλήρωσης των χαμένων ωρών διδασκαλίας. Ο κ. Υπουργός επέδειξε πρόσφατα γρήγορα αντανακλαστικά για την κάλυψη των χαμένων διδακτικών ωρών λόγω καταλήψεων. Απορία: Γιατί δεν επιδεικνύει τη ίδια ευαισθησία και για την κάλυψη των χιλιάδων χαμένων ωρών μουσικών μαθημάτων;
Ύστερα από τις απλές αυτές διαπιστώσεις είναι πολύ λογικό να αναρωτηθεί ο οποιοσδήποτε αντικειμενικός και αμερόληπτος παρατηρητής:
- Πώς μπορεί να επιτευχθεί ο σκοπός της ιδρυτικής απόφασης των μουσικών και Καλλιτεχνικών σχολείων χωρίς την διασφάλιση του απαιτούμενου εκπαιδευτικού προσωπικού;
- Γιατί, μετά από 25 χρόνια λειτουργίας, τα σχολεία μας δεν έχουν αποκτήσει ακόμη το απαιτούμενο μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό;
- Γιατί, ενώ είναι καθορισμένες ήδη από το καλοκαίρι οι απαιτούμενες ώρες διδασκαλίας μουσικών και Καλλιτεχνικών μαθημάτων, ποτέ δεν γίνονται οι κατάλληλες ενέργειες για την κάλυψή τους, έστω με αναπληρωτές και ωρομίσθιους, με την έναρξη του σχολικού έτους;
- Είναι λογικό να καλύπτονται οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό μουσικής παιδείας πρώτα των σχολείων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και των γυμνασίων και κατόπιν των μουσικών σχολείων;
Έχουμε κουραστεί κάθε χρόνο να μετέχουμε στο ίδιο θέατρο του παραλόγου, να επαναφέρουμε κάθε φορά τα ίδια αιτήματα και αντί να δρομολογούνται σταδιακά οι λύσεις τους, αντίθετα αυτά να διογκώνονται και να επιδεινώνονται. Απαιτούμε αυτός ο εμπαιγμός να σταματήσει και να δοθούν άμεσα λύσεις στα χρόνια προβλήματα λειτουργίας των μουσικών σχολείων.
Ο κ. Υπουργός και όλοι οι υπόλοιποι αρμόδιοι φορείς πρέπει επιτέλους να κατανοήσουν την ιδιαιτερότητα και το μέγεθος του προβλήματος και να δράσουν ανάλογα. Συγκεκριμένα, πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι:
- Οι μαθητές των μουσικών και Καλλιτεχνικών σχολείων έχουν εισαχθεί σ’ αυτά με δική τους επιθυμία και κατόπιν απαιτητικών εξετάσεων επιλογής.
- Επειδή τα σχολεία είναι διαδημοτικά, πολλοί από τους μαθητές τους ξεκινούν τη μέρα τους πολύ νωρίς το πρωί και επιστρέφουν στο σπίτι τους αργά το απόγευμα, μεταφέροντας ταυτόχρονα και τα μουσικά τους όργανα.
Μεταφορες. Συνδέουμε την ύπαρξη των σχολείων με την λύση του προβλήματος της Μεταφοράς. Οι μετακινήσεις είναι μεγάλες και το ωράριο επιβαρυμένο, λόγω των επιπλέον ωρών των μουσικών μαθημάτων. Τα παιδιά των Μουσικών,  εκτός από τις τσάντες έχουν την υποχρέωση να κουβαλούν και το όργανο επιλογής τους.. Τα  Μουσικά  σχολεία μας είναι διαδημοτικά και οι μετακινήσεις μεγάλες. Σε πολλές περιπτώσεις απαιτούν την μετεπιβίβαση των παιδιών σε περισσότερα από ένα μέσο Δημόσιας συγκοινωνίας. Ακόμα και το ωράριο διαφορετικό από τα υπόλοιπα σχολεία, πού δεν μπορούν να καλύψουν οι αστικές συγκοινωνίες, μαζί με τα υπόλοιπα. Είναι, επομένως, πρακτικά αδύνατο να μετακινηθούν οι μαθητές των Μουσικών σχολείων με τις Δημόσιες συγκοινωνίες. Ζητάμε την κατάργηση της ΚΥΑ, όπως σήμερα ισχύει, και την μίσθωση λεωφορείων χωρίς χιλιομετρικές δεσμεύσεις για αυτά τα σχολεία.
ΣΙΤΙΣΗ. Άμεση Κάλυψη του Νομικού Κενού που δημιούργησε η νέα ΚΥΑ, προκειμένου να προχωρήσουν οι σχετικοί διαγωνισμοί για όλα τα σχολεία. Η αρμοδιότητα σίτισης να ανατεθεί στις Περιφέρειες όπως ήταν παλιά μαζί με την μεταφορά, με αποκλειστική χρηματοδότηση από το Κράτος. Το επιβαρυμένο ωρολόγιο πρόγραμμα, σε συνδυασμό με τις μεγάλες αποστάσεις που πρέπει να διανυθούν, έχουν ως αποτέλεσμα την πολύωρη απουσία των παιδιών από το σπίτι τους. Είναι αδύνατο να μπορέσουν να αντέξουν τόσες ώρες χωρίς διατροφή. 
Πιστεύουμε ότι τα παιδιά αυτά αξίζουν εκ μέρους της πολιτείας περισσότερο σεβασμό και καλύτερη μεταχείριση. Είναι τουλάχιστον αντιπαιδαγωγικό να τα απογοητεύετε και να τους στερείτε χωρίς λόγο το δικαίωμα να σπουδάσουν απρόσκοπτα το αντικείμενο που έχουν επιλέξει. Άλλωστε, είναι κοινά παραδεκτό ότι τα σχολεία αυτά, όταν λειτουργούν εύρυθμα, αποτελούν εργαστήρια δημιουργικής έκφρασης και παράγουν πολλαπλασιαστικά οφέλη για το κοινωνικό σύνολο.
Σας απευθύνουμε για μια ακόμη φορά έκκληση: Σταματήστε να απαξιώνετε με την αδράνεια και τις παραλείψεις σας τα μουσικά σχολεία. Δώστε τους τη δυνατότητα να μας προσφέρουν μια αχτίδα ελπίδας και μια νότα αισιοδοξίας στις δύσκολες συνθήκες που βιώνουμε όλοι μας. Η διαιώνιση της υπάρχουσας κατάστασης μέσω απατηλών υποσχέσεων δεν ωφελεί πλέον. Αντίθετα, ενισχύει τα αισθήματα απογοήτευσης και οργής των παιδιών. «Πώς να κρυφτείς απ’ τα παιδιά; Έτσι κι αλλιώς τα ξέρουν όλα…».
      Κατ επανάληψη έχουμε ζητήσει από την ηγεσία του Υπουργείου συνάντηση για να εκθέσουμε και προφορικά τις απόψεις μας. Το ζητάμε για άλλη μία φορά. Την επόμενη δεν θα το ζητήσουμε. Θα σας επισκεφτούμε στο Υπουργείο μαζί με τα παιδιά μας.

                                                ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ
                                                        
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                            Ο  ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ          
Παπαδούλης Κωνσταντίνος                                        Κουφαλάκος Παναγιώτης
6973356992  mail 1 kpap@otenet.gr                  6972006221  mail  koyf@deyakal.gr


Πίνακας Αποδεκτών Κοινοποίησης :
1.           Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων,Κο Αρβανιτόπουλο Κωνσταντίνο
2.           Υφυπουργό Κο Συμεών Κεδίκογλου
3.           Καλλιτεχνική Επιτροπή Μουσικών Σχολείων
4.           ΜΜΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου